Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet behandler klager over forbrugerkøb – dvs. klager over aftaler om køb af varer eller tjenesteydelser, som er indgået mellem en forbruger og en erhvervsdrivende.
Værd at vide, før du klager
Gå direkte til klageportalen
Se tidligere sager her.
Prisen for varen eller tjenesteydelsen, du vil klage over, skal som udgangspunkt være mindst 1.050 kr., og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt mindst være 680 kr.
Her kan du læse mere om det offentlige forbrugerklagesystem, som består af Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet.
Læs mere
Her finder du vigtige informationer, som du som forbruger skal være opmærksom på, når du klager.
Her finder du informationer, som du kan bruge, hvis du modtager en klage fra en forbruger, som har købt en vare eller en tjenesteydelse hos dig.
Her finder du informationer om, hvilke klager Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet kan behandle.
Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål om brug af klageportalen.
Her finder du informationer om sagsbehandlingstiderne i Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet.
Her kan du som forbruger eller erhvervsdrivende læse særligt interessante og principielle afgørelser fra Forbrugerklagenævnet.
Her finder du information om, hvad du kan gøre, hvis den erhvervsdrivende ikke efterlever ankenævnets afgørelse.
Firmatjek er en liste over de virksomheder, som ikke har efterlevet en afgørelse, efter de har tabt en sag i Forbrugerklagenævnet.
Her finder du relevante love og regler på forbrugerområdet.
Her finder du kontaktoplysninger til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet