Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies

Karriere

I Nævnenes Hus får du mange forskellige kolleger - jurister, teknikere og administrative medarbejdere. Fælles for os alle er, at vi hver dag arbejder sammen om at nå vores vision: At blive Europas bedste klagesagsmyndighed.

Nævnenes Hus som arbejdsplads

I Nævnenes Hus arbejder jurister, teknikere og administrative medarbejdere sammen om at levere materiale af høj kvalitet til nævnene. Vores kerneopgave er at levere professionel, effektiv og sikker sekretariatsbetjening af en række uafhængige nævn.

Arbejdet kræver en høj faglighed med plads til specialisering.
De uafhængige, domstolslignende nævn er øverste myndighed på en række retsområder. Det betyder, at vi har en særlig rolle i forhold til at sikre retfærdigheden og retssikkerheden, som alle danskere nyder godt af.

Sådan arbejder vi

Som medarbejder i Nævnenes Hus bliver du en del af et ungt og åbent miljø, der vægter faglighed, viden og kompetenceudvikling. Du vil blive udfordret og udviklet både personligt og fagligt i løbet af din ansættelse hos os. Som medarbejder i Nævnenes Hus følger der et stort fagligt ansvar, og du vil hurtigt få ansvar for egne opgaver.

Vi er inddelt i forskellige faglige områder, og hvert område er inddelt teams. I praksis betyder det, at du i Nævnenes Hus arbejder i tæt dialog med dine kolleger, hvor løbende sparring er en central del. Vi tror nemlig på, at samarbejde skaber synergi og bidrager til at styrke vores faglighed og kvalitet på tværs. Det er ikke kun internt, at vi vægter samarbejde – vi indgår også i en åben dialog med vores omverden. Derudover har vi også et tæt samarbejde med omkringliggende universiteter og uddannelsesinstitutioner.

Derudover er vi en arbejdsplads:

  • med ca. 200 ambitiøse og engagerede kollegaer
  • der tilbyder fleksibilitet - arbejde og fritid skal gå op i en højere enhed
  • der sætter en ære i at etablere gode muligheder for faglig og personlig udvikling uanset, om du er nyuddannet eller erfaren inden for dit felt.

Karriere og kompetenceudvikling

Vi arbejder hver dag på at blive dygtigere, og derfor har vi fokus på kompetenceudvikling. Uanset om du kommer med en solid viden og erfaring inden for dit felt eller er nyuddannet, vil vi fokusere på, at du udvikler dig fagligt og personligt. Vi tror på, at kompetenceudvikling er vejen til effektivitet, høj kvalitet og ikke mindst arbejdsglæde.

Introduktionsforløb

Når du starter i Nævnenes Hus får du tilknyttet en mentor samtidig med, at et introduktionsforløb sættes i gang. Begge dele skal sikre, at du får en god introduktion til dine arbejdsopgaver, styrelsen og Erhvervsministeriet. Din mentor vil bl.a. sørge for, at du bliver informeret om de relevante faglige arbejdsgange og processer, f.eks. hvordan vi håndterer sager, relevante vejledninger og paradigmer, din faglige rolle som ansat og beslutningsgangene i Nævnenes Hus.

Nævnsskolen

Nævnsskolen er et internt læringsforløb. Formålet med Nævnsskolen er at styrke medarbejdernes kompetencer i forhold til at udføre vores kerneopgave: Professionel, effektiv og sikker sekretariatsbetjening af en række uafhængige nævn.

Derudover er det ideen med Nævnsskolen at lægge op til et læringsfokus, så vi eksplicit skaber en bevidsthed om vigtigheden i læring og udvikling. Det er helt essentielt, når vi sigter efter at blive Europas bedste klagesagsmyndighed.

I Nævnsskolen arbejder vi med følgende temaer:

  • Forstå din rolle som embedsmand
  • Digitalisering af arbejdsgange og jura
  • Sagsbehandling i Nævnenes Hus
  • Arbejdsmetoder og personlig effektivitet

Nævnsskolen skal bidrage til, at medarbejderne forstår og kan udnytte sammenhænge på tværs af fagligheder i huset. Nævnsskolen skal også bidrage til at gøre huset til en attraktiv arbejdsplads, som du har lyst til at være en del af, og hvor medarbejderne lærer og udvikler sig samtidig med, at de får knyttet bånd på tværs i organisationen.

Kompetencekortlægning

Vi arbejder systematisk med kompetencekortlægning på teamniveau med henblik på at vurdere, hvordan hvert team og hver medarbejder kan udvikle sig fagligt.

Vi holder medarbejderudviklingssamtaler (MUS) en gang om året. Formålet med MUS er den gode og konstruktive dialog mellem personalelederen og medarbejderen om samarbejde/trivsel og indbyrdes forventninger og krav til hinanden. Til MUS er der særligt fokus på dine kompetencer, resultater og din fremtidige udvikling.

Rokering internt i huset - og eksternt

I Nævnenes Hus vil vi gerne fastholde dygtige medarbejdere, da erfaring og indsigt i arbejdsområderne først oparbejdes over tid og er afgørende for os som organisation. Derfor har du som medarbejder mulighed for at rokere internt i huset. Rokering kan give ny faglig viden, så du løbende dygtiggør dig og bliver udfordret i løbet af din ansættelse. Vi har et godt samarbejde med andre arbejdspladser i Viborg. Viborg er hjemsted for et særdeles stærkt juridisk miljø med mange muligheder for karriereudvikling.

Faglige oplæg og kurser

I Nævnenes Hus har vi jævnligt forskellige faglige oplæg med varierende emner. Derudover er der mulighed for, at du kan dygtiggøre dig gennem diverse kurser, der arrangeres internt i Erhvervsministeriet. Ligeledes får du som medarbejder automatisk adgang til vores e-læringsportal, Campus.

Ledige stillinger

Der er ingen ledige stillinger

Som ansat i Nævnenes Hus får du gode muligheder for at være med til at præge kulturen og ånden på arbejdspladsen.

 

Mød en medarbejder

Mød nogle af vores medarbejdere og hør, hvad de arbejder med

Bemærk! Dette indhold kræver cookies for at blive vist korrekt.
Læs mere om cookies

Ansøgningsprocessen

Ansøgning

Når du vil søge en stilling hos os, sker det via et elektronisk rekrutteringssystem. I systemet kan du vedhæfte din ansøgning, CV, eksamenspapirer m.v.

Når du har sendt din ansøgning, modtager du en mail. Mailen er din kvittering for, at vi har modtaget din ansøgning. Vær opmærksom på, at kvitteringen kan ende i dit spamfilter.

Efter ansøgningsfristens udløb, gennemgår vi alle ansøgninger.

Samtale og personlighedstest

Bliver du indkaldt til samtale, vil du ofte møde chefen for det område, du har søgt ind hos, en medarbejder fra området og vores HR-rekrutteringspartner. Du bliver indkaldt via mail. Vær opmærksom på, at mailen kan ende i dit spamfilter.

Som udgangspunkt afholder vi to samtalerunder. Hvis du går videre til anden runde, bliver du normalt bedt om at tage en personlighedstest og en logiktest. Testen vil danne rammen om anden samtale. Du kan også blive bedt om at løse en case.

Alle, der har gennemført personlighedstesten, får en tilbagemelding på testens resultater.

Ansættelse

Hvis vi gerne vil ansætte dig, så bliver du ringet op af områdechefen, som tilbyder dig stillingen. Derefter modtager du en mail med tilbud om ansættelse, hvor løn, startdato og ansættelsesvilkår er beskrevet. I mailen vil det også fremgå, at du som ansat i staten bliver aflønnet i henhold til gældende overenskomst med Finansministeriet. Du bliver ansat i Nævnenes Hus med Erhvervsministeriet som ansættelsesområde.

Ansættelseskontrakten modtager du senest 30 dage efter tiltrædelse.

Afslag

Ansøgere, der har været til samtale, får hurtigst muligt et afslag per telefon.

Når ansættelsesprocessen er afsluttet, sender vi et skriftligt afslag til de ansøgere, der ikke har været indkaldt til samtale.