I Nævnenes Hus arbejder jurister, teknikere og administrative medarbejdere sammen om at levere materiale af høj kvalitet til nævnene. Vores kerneopgave er at levere professionel, effektiv og sikker sekretariatsbetjening af en række uafhængige nævn.
Arbejdet kræver en høj faglighed med plads til specialisering.
De uafhængige, domstolslignende nævn er øverste myndighed på en række retsområder. Det betyder, at vi har en særlig rolle i forhold til at sikre retfærdigheden og retssikkerheden, som alle danskere nyder godt af.
Sådan arbejder vi
Som medarbejder i Nævnenes Hus bliver du en del af et ungt og åbent miljø, der vægter faglighed, viden og kompetenceudvikling. Du vil blive udfordret og udviklet både personligt og fagligt i løbet af din ansættelse hos os. Som medarbejder i Nævnenes Hus følger der et stort fagligt ansvar, og du vil hurtigt få ansvar for egne opgaver.
Vi er inddelt i forskellige faglige områder, og hvert område er inddelt teams. I praksis betyder det, at du i Nævnenes Hus arbejder i tæt dialog med dine kolleger, hvor løbende sparring er en central del. Vi tror nemlig på, at samarbejde skaber synergi og bidrager til at styrke vores faglighed og kvalitet på tværs. Det er ikke kun internt, at vi vægter samarbejde – vi indgår også i en åben dialog med vores omverden. Derudover har vi også et tæt samarbejde med omkringliggende universiteter og uddannelsesinstitutioner.
Derudover er vi en arbejdsplads:
- med ca. 200 ambitiøse og engagerede kollegaer
- der tilbyder fleksibilitet - arbejde og fritid skal gå op i en højere enhed
- der sætter en ære i at etablere gode muligheder for faglig og personlig udvikling uanset, om du er nyuddannet eller erfaren inden for dit felt.

Karriere og kompetenceudvikling
Vi arbejder hver dag på at blive dygtigere, og derfor har vi fokus på kompetenceudvikling. Uanset om du kommer med en solid viden og erfaring inden for dit felt eller er nyuddannet, vil vi fokusere på, at du udvikler dig fagligt og personligt. Vi tror på, at kompetenceudvikling er vejen til effektivitet, høj kvalitet og ikke mindst arbejdsglæde.
Introduktionsforløb
Når du starter i Nævnenes Hus får du tilknyttet en mentor samtidig med, at et introduktionsforløb sættes i gang. Begge dele skal sikre, at du får en god introduktion til dine arbejdsopgaver, styrelsen og Erhvervsministeriet. Din mentor vil bl.a. sørge for, at du bliver informeret om de relevante faglige arbejdsgange og processer, f.eks. hvordan vi håndterer sager, relevante vejledninger og paradigmer, din faglige rolle som ansat og beslutningsgangene i Nævnenes Hus.
Kompetencekortlægning
Vi arbejder systematisk med kompetencekortlægning på teamniveau med henblik på at vurdere, hvordan hvert team og hver medarbejder kan udvikle sig fagligt.
Vi holder medarbejderudviklingssamtaler (MUS) en gang om året. Formålet med MUS er den gode og konstruktive dialog mellem personalelederen og medarbejderen om samarbejde/trivsel og indbyrdes forventninger og krav til hinanden. Til MUS er der særligt fokus på dine kompetencer, resultater og din fremtidige udvikling.
Rokering internt i huset - og eksternt
I Nævnenes Hus vil vi gerne fastholde dygtige medarbejdere, da erfaring og indsigt i arbejdsområderne først oparbejdes over tid og er afgørende for os som organisation. Derfor har du som medarbejder mulighed for at rokere internt i huset. Rokering kan give ny faglig viden, så du løbende dygtiggør dig og bliver udfordret i løbet af din ansættelse. Vi har et godt samarbejde med andre arbejdspladser i Viborg. Viborg er hjemsted for et særdeles stærkt juridisk miljø med mange muligheder for karriereudvikling.
Faglige oplæg og kurser
I Nævnenes Hus har vi jævnligt forskellige faglige oplæg med varierende emner. Derudover er der mulighed for, at du kan dygtiggøre dig gennem diverse kurser, der arrangeres internt i Erhvervsministeriet. Ligeledes får du som medarbejder automatisk adgang til vores e-læringsportal, Campus.