En forbrugerklage starter altid hos Mæglingsteamet for Forbrugerklager.
Bliver køber og sælger ikke enige om en løsning her, kan køberen gå videre til Forbrugerklagenævnet.
Her finder du vigtige informationer, som du som køber skal være opmærksom på, inden du klager og efter du har klaget til Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet.
Her finder I vigtige informationer, som I kan bruge, når en af jeres kunder klager til Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet.
Klageportalen for Nævnenes Hus er Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnets sagsbehandlingsplatform.
Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål om, hvordan man bruger klageportalen.
Her finder du oplysninger om de gennemsnitlige sagsbehandlingstider ved Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet.
Her kan du finde offentliggjorte afgørelser fra Forbrugerklagenævnet.
På denne side finder du svar på typiske spørgsmål til, hvad der skal ske nu, hvor Forbrugerklagenævnet har truffet en afgørelse i sagen.
Denne del af forløbet kaldes for ”efterlevelsesprocessen”.
Her kan du se Firmatjek, som er Nævnenes Hus oversigt over virksomheder, som ikke efterlever Forbrugerklagenævnets afgørelser.
Her kan du finde en oversigt over relevante love på forbrugerområdet.
Her finder du kontaktoplysninger til Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet.