Klageportalen for Nævnenes Hus

Her finder du information om klageportalen for Nævnenes Hus.

 Du skal indsende din klage via klageportalen for Nævnenes Hus, hvis du vil klage til:

  • Miljø- og Fødevareklagenævnet
  • Planklagenævnet
  • Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet

Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din klage. Du kan oprette en klage på egne vegne, på vegne af en anden borger eller virksomhed, og på vegne af en gruppe.

Gå til klageportalen.

Spørgsmål og svar til klageportalen

Vælg det nævn som du vil klage til, og find svar på ofte stillede spørgsmål om klageportalen:

Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet 

Miljø- og Fødevareklagenævnet

Planklagenævnet

 

Særligt til klagere hos Miljø- og Fødevareklagenævnet 

Klager til Miljø- og Fødevareklagenævnet skal som udgangspunkt indsendes via klageportalen for Nævnenes Hus. Der er dog  visse undtagelser. Hvis din klage drejer sig om en af disse sagstyper, kan du ikke klage via klageportalen:

  • Klager over afgørelser om aktindsigt
  • Klager over Fødevarestyrelsens afgørelser
  • Klager over Landbrugsstyrelsens afgørelser
  • Klager over energiselskabers afgørelser
  • Klager over fredningssager
    • Klager over fredningsnævnenes afgørelser om dispensation eller afslag på dispensation fra eksisterende eller foreslåede fredninger skal dog indsendes via klageportalen

Klager, der ikke skal indsendes via klageportalen, skal i stedet sendes til direkte til Miljø- og Fødevareklagenævnet via Digital Post. Læs her, hvordan du sender en klage via Digital Post.