Nævnet behandler klager over offentlige myndigheders overtrædelser af reglerne om EU-udbud af offentlige bygge- og anlægsarbejder, indkøb af varer og tjenesteydelser mv. samt klager over offentlige myndigheders overtrædelser af tilbudsloven.
Spørgsmål om, hvorvidt der er klaget over et afholdt udbud m.v., skal indsendes pr. mail. Besvarelse heraf vil som udgangspunkt ske samme dag efter kl. 13.00.
Nævnet kan oplyse, at der vil blive besvaret henvendelser om evt. indkomne klager mandag den 29. december og tirsdag den 30. december 2025 samt fredag den 2. januar 2026. Henvendelse skal ske skriftligt til klfu@naevneneshus.dk. De nævnte dage kan I forvente at få svar imellem kl. 10.00 og 11.00.
Gå til klagevejledning inden du starter din klage
Her finder du en oversigt over relevant lovgivning, klagenævnets høringssvar og relevante artikler.
Her finder du årsberetninger fra nævnet.
Annual reports from the Complaints Board for Public Procurement available in English and French.
Her finder du information om, hvordan en klage over en afgørelse om aktindsigt skal håndteres.