Når I modtager en klage over en afgørelse om aktindsigt, skal I genoverveje afgørelsen, og forholde jer til, om jeres oprindelige afgørelse skal fastholdes.
Såfremt I fastholder afgørelsen, skal klagen sendes til Klagenævnet for Udbud. Der er en række oplysninger, som I skal sende sammen med klagen, og dem kan I se nedenfor. Husk også at sende jeres bemærkninger til klagen og den oprindelige afgørelse med.
Der skal ikke betales klagegebyr, når der er tale om videresendelse af en klage over en afgørelse om aktindsigt.
Når I sender klager over afgørelser om aktindsigt videre, skal I fremsende alt relevant materiale. Det indebærer følgende dokumenter:
Hvis det ikke fremgår af det øvrige fremsendte materiale, skal I redegøre for sagens indhold i generelle træk, så nævnet kan vurdere, om nævnet har kompetence til at træffe afgørelse i sagen.
Klager over afgørelser om aktindsigt skal sendes til aktindsigt@naevneneshus.dk som sikker mail. I emnefeltet anføres ”Videresendelse af klage over afgørelse om aktindsigt truffet af [navn på førsteinstansen]”.
I bedes navngive og fremsende dokumenter i brugervenlig form, så det er let for nævnet at identificere dokumenterne.
Interne dokumenter mister ikke deres interne karakter ved videresendelse til nævnet i forbindelse med behandlingen af en klage over en afgørelse om aktindsigt.