I boksene nedenfor finder I bl.a. information om fritagelse fra klageportalen, indsendelse af klage til nævnet samt inspiration til formulering af klagevejledning.
Indgivelse af klage til og efterfølgende kommunikation om klagesagen med nævnet skal ske via klageportalen. Nævnet skal som udgangspunkt afvise en klage, der ikke indgives ved digital selvbetjening.
Her finder I inspiration til udarbejdelse af klagevejledning i afgørelser, der kan påklages til nævnet.
Her finder I information om, hvordan I skal behandle klagen.
Her finder I information om, hvordan I skal håndtere en klage over en afgørelse om aktindsigt.
Her finder I information om, hvordan nævnet behandler klagesager.
Her finder I information om oprettelse af klage på vegne af borgere, som er fritaget fra at modtage digital post.
Her finder I information om, hvilke krav der er til at blive fritaget for brug af klageportalen.
Her finder I information om typer af klagesager, der ikke kan oprettes i klageportalen.
Her finder I information om håndtering af fuldmagter og godkendelse af repræsentanter i klageportalen.