I boksene nedenfor finder I bl.a. information om fritagelse fra klageportalen, indsendelse af klage til nævnet samt inspiration til formulering af klagevejledning.
Indgivelse af klage til og efterfølgende kommunikation om klagesagen med Miljø- og Fødevareklagenævnet skal ske via klageportalen. Miljø- og Fødevareklagenævnet skal som udgangspunkt afvise en klage, der ikke indgives ved digital selvbetjening.
Her finder I inspiration til udarbejdelse af klagevejledning i afgørelser, der kan påklages til Miljø- og Fødevareklagenævnet.
Her finder I information om, hvordan I skal behandle klagen.
Her finder I information om, hvordan Miljø- og Fødevareklagenævnet behandler klagesager.
Her finder I information om håndtering af fuldmagter og godkendelse af repræsentanter i klageportalen.
Her finder I information om typer af klagesager, der ikke kan oprettes i klageportalen.
Her finder I information om, hvilke krav der er til fritagelse for brug af klageportalen.
Her finder I information om håndtering af ikke-digitale borgere i klageportalen.
Her finder I information om, hvordan I skal håndtere en klage over en afgørelse om aktindsigt.