Spring hovednavigationen over
Nævnenes Hus' logo
  • Nyheder
  • Kontakt
menu
  • Start din klage
  • Om os
  • Karriere
  • Nævnene
    • Miljø- og Fødevareklagenævnet
    • Planklagenævnet
    • Byfornyelsesnævnene
    • Energiklagenævnet
    • Tvistighedsnævnet
    • Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet
    • Disciplinær- og klagenævnet for beskikkede bygningssagkyndige
    • Disciplinærnævnet for Ejendomsmæglere
    • Klagenævnet for Udbud
    • Konkurrenceankenævnet
    • Teleklagenævnet
    • Erhvervsankenævnet
    • Revisornævnet
    • Ankenævnet for Patenter og Varemærker
    • Ankenævnet vedr. Oplæringsvirksomheder
    • Det Psykiatriske Patientklagenævn
    • Ankenævnet for Søfartsforhold
    • Helbredsnævnet
    • Byggeklageenheden
menu
  • Start din klage
    • Miljø- og Fødevareklagenævnet
    • Energiklagenævnet
    • Byfornyelsesnævnene
    • Ankenævnet for Søfartsforhold
    • Teleklagenævnet
    • Revisornævnet
    • Disciplinær- og klagenævnet for beskikkede bygningssagkyndige
    • Erhvervsankenævnet
    • Klagenævnet for Udbud
    • Disciplinærnævnet for Ejendomsmæglere
    • Konkurrenceankenævnet
    • Ankenævnet for Patenter og Varemærker
    • Tvistighedsnævnet
    • Det Psykiatriske Patientklagenævn
    • Helbredsnævnet
    • Planklagenævnet
    • Ankenævnet vedr. Oplæringsvirksomheder
    • Information til førsteinstanser
    • Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet
    • Byggeklageenheden
      • Sådan er processen
      • Til klager
      • Til kommuner
      • Til ejere
      • Ofte stillede spørgsmål om klageportalen
      • Relevant lovgivning
      • Kontakt
      • Byggeklageenheden orienterer
  • Om os
  • Sagsbehandlingstider
  • Nævnsoversigt
  • Kontakt
  • Tilgængelighedserklæring (WAS)
  • Om klageportalen for Nævnenes Hus
  • Whistleblowerordning
  • Karriere
  • Forside
  • Start din klage
  • Byggeklageenheden
  • Til ejere

Til ejere

Her kan du finde nyttig information om Byggeklageenheden og klageprocessen, hvis der er blevet klaget over din ejendom.

Nyttige informationer om sagens behandling i Byggeklageenheden

Hvordan er processen, når der bliver klaget over min ejendom?

  • Du kan læse mere om klageprocessen her

Skal jeg stoppe med mit byggeri, indtil Byggeklageenheden har truffet afgørelse?

  • Du må gerne udnytte en byggetilladelse, selvom den er påklaget til Byggeklageenheden. Udnytter du din byggetilladelse, sker dette dog for egen risiko og regning, da Byggeklageenheden kan komme frem til et andet resultat end kommunen.

Byggetilladelsen skal udnyttes inden 1 år?

  • Når en afgørelse er påklaget til Byggeklageenheden, så suspenderes 1 års fristen. Dette betyder, at mens klagen bliver behandlet hos Byggeklageenheden, så løber fristen ikke.

Har jeg mulighed for at komme med mine bemærkninger til sagen?

  • Når Byggeklageenheden modtager klagen, får du en orientering om klagen samt kopi af klagen via Digital Post.

  • Vurderer Byggeklageenheden, at enheden kan behandle sagen, anmodes kommunen om at komme med en udtalelse til sagen. Du modtager en kopi af kommunens udtalelse og vil have 3 uger til at komme med dine eventuelle bemærkninger til sagen.

Kommunikation med Byggeklageenheden?

  • Kommunikation med Byggeklageenheden foregår hovedsageligt igennem Digital Post. Du bør derfor tjekke din digitale post for henvendelser fra Byggeklageenheden.

  • Du kan fremsende dine bemærkninger eller spørgsmål til sagen til . Husk at angive sagsnummer på sagen eller adressen.

  • Er du fritaget Digital Post modtager du breve mm. via alm. brev.

Er du i tvivl?

Ring til os mandag-torsdag kl. 9-15 eller fredag 9-12 på tlf. 72 40 56 00

Kontakt

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
+45 72405600
 
EAN: 5798000026070
CVR: 37795526

Åbningstider

Reception
Man - Fre 10.00 - 15.00

Telefontider
Man - Tors 9.00 - 15.00
Fre 9.00-12.00

Links

  • Start din klage
  • Nævnsoversigt
  • Karriere
  • Nyheder
  • Tilgængelighedserklæring (WAS)
  • Whistleblowerordning
  • Cookies
  • Nævnenes Hus' energiforbrug og energimærke

Følg os