Når du indgiver klagen, skal der betales et klagegebyr på 4.000 kr. Ved klager over forhold, der ikke har forbindelse med klagerens aktuelle eller fremtidige erhvervsudøvelse, er gebyret 2.000 kr. Dokumentation for indbetaling skal vedlægges klagen.
Se nedenfor, hvordan du indbetaler gebyret.
Klagefristen er typisk 4 uger. Klagefristen fremgår af klagevejledningen i den afgørelse, du ønsker at klage over.
Opsættende virkning betyder, at retsvirkninger af førsteinstansens afgørelse udsættes midlertidigt, og at eventuelle konsekvenser af afgørelsen derfor ikke træder i kraft, før klagen er færdigbehandlet af Erhvervsankenævnet.
En klage indebærer ikke automatisk opsættende virkning. Udgangspunktet er, at adgangen til at tillægge en klage opsættende virkning skal være fastsat ved lov. Hvor særlige grunde taler for det, kan ankenævnet eller formanden på dets vegne bestemme, at en klage tillægges opsættende virkning.
Du kan skriftligt anmode nævnet om at tillægge klagen opsættende virkning. Anmodningen skal være begrundet.
Sagen behandles som udgangspunkt på skriftligt grundlag. Det er dog muligt, at anmode om mundtlig forhandling
Når du indgiver klagen, skal afgørelsen, som du ønsker at klage over, vedlægges.
Vi anbefaler, at du sender klagen via Digital Post (e-Boks). Klagen anses som modtaget på det tidspunkt, du har afsendt den til nævnets mailadresse. Du behøver derfor ingen kvittering for vores modtagelse af klagen. Se vejledning længere nede.
Send din klage via Digital Post Send din klage via mail
Vi anbefaler, at du sender klagen via Digital Post (e-Boks). Klagen anses som modtaget på det tidspunkt, du har afsendt den til nævnets mailadresse. Du behøver derfor ingen kvittering for vores modtagelse af klagen. Se vejledning længere nede.
Send din klage via Digital Post Send din klage via mail