Her finder I informationer om, hvordan I skal håndtere sager gennem klageportalen. Der er nemlig forskel på, hvordan I fremsender sager til Planklagenævnet igennem klageportalen, og hvordan processen for Nævnenes Hus, Byggeklageenheden er i klageportalen.
Alle klager, der bliver modtaget i Nævnenes Hus, Byggeklageenheden vil blive oprettet i klageportalen, også selvom klagen modtages via e-mail. Sådan at I har adgang til alle sager via klageportalen.
Fremgangsmåden:
Når klageren indgiver en klage til Byggeklageenheden gennem klageportalen, bliver sagen oprettet med det samme og kommunen får en advisering om, at der er indgivet en klage.
En klage modtaget gennem f.eks. e-mail, vil blive oprettet og herefter synkroniseret med klageportalen, så I vil kunne se alle sager igennem klageportalen.
Klageprocessen vil herefter være, som beskrevet her
Kommunen og klager vil blive orienteret via klageportalen, når der kommer nyt på sagen. Andre parter på sagen bliver orienteret via Digital Post, da de ikke har adgang til klageportalen.
Fortrolige oplysninger:
Klager og dennes eventuelle repræsentant har adgang til alt materiale, I tilføjer på sagen i klageportalen. Vær opmærksom, hvis jeres sag indeholder fortrolige oplysninger, som ikke skal komme til klagers eller dennes repræsentants kendskab.