Spørgsmål til mails fra klageportalen – find svar her

25-02-2019
Planklagenævnet

Vi har i starten af 2019 gennemført et par opdateringer af klageportalen, bl.a. fordi der i en periode har været ”en prop i systemet” som har forhindret, at der blev sendt adviseringsmails ud i en række sager.  Det betyder, at der med gennemførelsen af opdateringerne er blevet og bliver sendt en masse automatiske adviseringsmails ud, som kan have ligget i kø i længere tid. Man kan derfor opleve, at teksten i adviseringsmailsene ikke er helt retvisende, eller at der bliver sendt advisering om noget, som man tidligere har modtaget besked om via e-boks.

Ændringen har også betydet, at vi har været nødt til at ændre kontaktoplysninger for nogle af de større aktører, fordi vi i Nævnenes Hus kun kan have én e-mailadresse, adresse mv. registreret pr. CVR-nr. I kan derfor komme ud for, at e-mailadviseringer, som før blev sendt til en afdelingspostkasse eller en specifik medarbejder, nu bliver sendt til jeres hovedmail, som er registreret på CVR-nr. Vores oprydningsarbejde er tilendebragt, og det er muligt nu at ændre e-mailadressen tilbage. Det skal gøres ved at ændre parten på hver enkelt sag i klageportalen. Vi beklager naturligvis de gener, dette medfører.

Du kan finde svar på ofte stillede spørgsmål om klageportalen her:

Under punktet "For repræsentanter" kan du se, hvordan du ændrer e-mailoplysninger på en sag.